Wednesday, September 08, 2010

Myynnin psykologia



Mainostamisen psykologia ei aina aukene mainonnan kohteelle. Sain postia optikolta; Osta moniteholinssit niin saat Nespresso-kahvikoneen.

Mitä tekemistä laseilla on kahvin kanssa? Jos edes joisin kahvia laseista, mutta kun juon kupista...

Ovatko optikot optimisteja?


8 comments:

  1. Kahvia nauttiessa on mukava vilkuilla läpi mm. päivän lehdet, kun on toimivat lasit niin se on vieläkin mukavampaa! ...itsekin usein ihmettelen mainosten logiikkaa, onko sellaista olemassakaan?

    ReplyDelete
  2. Optikot ovat varmasti optimisteja;):)

    Tuon kuvasi kupin ottaisin kyllä kylkiäisenä minkä tahansa turhankin tavaran seuralaisena:)

    ReplyDelete
  3. Tehokkuus, siinä varmaan avainsana.

    Uusilla linsseillä näkee kaikki mahdolliset (sekä mahdottomat)virheet partaveitsenterävästi ja tähän kun lisätään vielä keskushermoston ÄÄRIMMILLEEN virittävä kofeiini, niin mieliala ei voi olla mitään muuta kuin....TEHOKAS, AIKAANSAAVA ja VOITTAMATON.

    ReplyDelete
  4. Charlotta5:06 pm

    Heh-heh! Optikot ovat varmasti optimisteja :D Juu, en minäkään ymmärrä mainosten logiikkaa...

    ReplyDelete
  5. Oisko niin , että niin monelle tuop kahvi, etenkin aamulla, aamulehti tai tuijottelu ikkunasta kauas jonnekkin...ehkä myös laseja tarvitaan..

    ReplyDelete
  6. Anonymous7:27 pm

    Luin justiinsa, että ihmiset suhtautuu asioihin positiivisemmin pienen kofeiiniannoksen jälkeen. Kahvissa on kofeiinia, joten kahvinkeitin ilmeisesti saa maailman näyttämään hyvältä ja linssit käy kaupaksi.
    Jotenkin noin se ajatus kulkee.
    T: Kaija

    ReplyDelete
  7. yrittäjän on hyvä luottaa myynnin kehittymiseen, liekö se optimismia :)

    ReplyDelete
  8. No aikakin kaikki kommentaattorit ovat juoneet kahvinsa kun kirjoittamanne on niin pirteää ja terävä-älyistä :)

    ReplyDelete