Thursday, April 05, 2007

ASIAKASPALVELUA

.

Aina kiinnostavaa tehdä havaintoja hyvästä ja huonosta asiakaspalvelusta.

Ostimme eilen kukkamyymälästä kodin koristusta ja juutuimmekin yllättäen siellä kassalle. Pankkikortti teki temput ja kassatyttö joutui soittamaan kokeneemman työntekijän paikalle. Odottelimme siinä voimatta tehdä mitään kun tyttö pisti aitanauhan sen merkiksi että muiden asiakkaiden ei kannata tulla sille kassalle.

Henkilö tuli sitten, keski-ikäinen nainen, en tiedä kesken mitä omaa hommaansa oli joutunut porhaltamaan paikalle. Hän oli hyvin asiallinen, tuntui huolestuneelta viivytyksemme vuoksi, ajatteli varmaan että hermostumme. Emmehän me. Hän haki apunäppäimistön jostain mutta siitä ei ollut apua. Kaikenlaista operaatiota hän yritteli näyttöjen edessä. Lopulta hän pyysi meitä siirtymään kanssaan vapaalle kassalle ja löi kaikki ostoksemme uudelleen siihen. Olipa helpotus että se onnistui. Aika kauan meiltä meni edestakaisin seisoskeluun.

Tässä kohdassa tuli kiva yllätys. Henkilömme sanoi "hetki niin haen teille tulppaanikimpun" ja pyörähti vielä yhdessä paikassa, vaikka oli jo pyörähdellyt niin että paikan tuuletus sai hänestä lisäytyä. Sain käteeni nipun kauniita keltaisia tulppaaneja, jotka luonnollisesti kotona kuvasin ja teillekin dokumentoin. Olkaa hyvät.
.

No comments:

Post a Comment